Tükrös fésülködő asztalka festése krétafestékkel


Mindig is szerettem volna egy tükrös fésülködő asztalkát a hálószobába :) Amikor elkezdtem bútorokat festeni, ez volt az egyik első szerzeményem. Egy - az eladó állítása szerint - kb. 100 éves, tehát antik fenyő darabról van szó, szép faragott "oszlopokkal", amik a tükröt tartják, réz fogantyúkkal és csavarral a tükörhöz. A kulcsok természetesen már nincsenek meg, de a többi része igen jó állapotban megmaradt. Az asztal lapja és lábai elég karcosak és kopottak voltak, de egyéb hibája - a dohos szagon kívül - nem volt. Ilyen volt, amikor megvettem:






Mivel a hálóban a lila és fehér dominálnak, így egy lila színt választottam, fehér mintával. Igen, tudom, elég sablonos, de nagyon tetszett ez a szín. A sablon pedig ismerős lehet már a padló mintájáról. Először is festőszalaggal kimaszkoltam a tükör üveglapját, illetve a fiókok zárszerkezetét. Az asztal lapját viszonylag erősen megcsiszoltam rezgő csiszológép és 80-as csiszolópapír segítségével. A többi részt is átcsiszoltam kézzel, ahol nem volt sérült, csak éppen egy kicsit. A maradék egyenetlenséget fatapasszal és fakittel javítottam.

Itt már csiszolás illetve tapaszolás után látszik az asztallap. Száradás és újabb csiszolás után jöhetett a festés. Annie Sloan Emile színét használtam. Ecsettel dolgoztam, az első réteg nagyon szépen terült. 


A második rétegnél valahogy már nem volt ilyen egyszerű, ragadt a festék és szedte fel az előző réteget az ecset. Korábban nem volt ilyen problémám, próbáltam hígítani a festéket, de ettől meg kivilágosodott a színe és kicsit csíkos is lett. Feladtam, száradás után újra le kellett csiszolnom (120-as papírral), majd rákentem egy újabb réteget szivacshengerrel. Így már nagyon szépen viselkedett a festék, nem volt semmi gond, viszont sokkal több festék fogyott, mint ahogy azt terveztem, Azt gondoltam, elég lesz az egészre fél liter, de kb. 3/4 liter fogyott el így. A fiókokat is festettem kívül-belül, kivéve az aljukat és hátuljukat.


Ezen a képen az festés utáni csiszolás látható, illetve a hígított festék. Látható, hogy mennyivel világosabb lett a hígítás után a fenti kis képhez képest.

Amikor minden megszáradt, következett a stencilezés. Erről bővebben egy külön bejegyzésben olvashattok hamarosan. A mintához Old White színt használtam ugyanebből a krétafestékből. Próbáltam lágyan felvinni a festéket, hogy ne legyen túl erőteljes a szín és a kontraszt. 




Miután ez is megszáradt, jöhetett a waxolás. Clear Wax-ot használtam vékonyan felhordva a egy rétegben ecsettel, majd puha ronggyal áttöröltem.

Ami még hátravolt, a sárgaréz elemek csiszolása és polírozása.





Kiindulási és kész állapot. Multifunkciós gépet használtam először drótkefe fejjel, majd polírpasztát és a megfelelő polírozó fejet.



Ezután alaposan áttöröltem az egészet újságpapírral.

Íme az eredmény (fogok feltenni jobb képeket is majd, ha a végleges helyén lesz :) ):


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Konyhapult fóliázása

Padlólap festése - konyha, előszoba

Csempefestés