Csempefestés


Mivel nem terveztünk teljes felújítást, csak egy kis "lakásfrissítést", ezért úgy döntöttem, hogy magam fogom átpingálni a konyhát. A szekrények már festés alatt voltak (erről lesz majd egy külön poszt), a fal még nem volt lefestve, így pont ideális volt nekiesnem a csempefestésnek :)

Ilyen volt a kiindulás:




OBI csempefestéket választottam, egyrészt mert olvastam róla már korábban, hogy jó, és szerettem volna kipróbálni, másrészt mert reméltem, hogy így megspórolok pár réteget (alapozás, lakk). A doboz leírása szerint nem szükséges alapozni és fedőréteg sem kell rá. Amit elfelejtettek ráírni, hogy a teljes száradási idő 3 nap! A másik hátránya, hogy oldószeres, tehát csak folyamatos szellőztetés mellett ajánlott használni, gumikesztyűvel felszerelkezve. Nem pártolom az oldószeres festékeket, így valószínűleg legközelebb nem ezt a megoldást fogom választani. Különben sem örök élet egy ilyen "felújítás", néhány évre tervezőknek javasolják. Egyébként ehhez képest viszonylag jó volt vele dolgozni, nem fed olyan jól, 2 vagy 3 réteg javasolt. Én kettővel megelégedtem, nem is szerettem volna többet pepecselni vele. Nagyon macerás az eszközök tisztítása (hígítóval), nem szeretem.
Ezeket használtam:

Lapos műanyag szőrű ecset és szivacs henger, gumikesztyű. Érdemes előtte minden belelógó részt (konnektor, lámpa) maszkoló szalaggal lefedni. A szokásos módon a fugákat ecsettel kentem le, majd az egészet áthúztam hengerrel. Igyekeztem bőven felhordani, hogy fedjen, de hajlamos vagyok "spórolósan" dolgozni. Kb. 3 nm-t festettem vele, egy doboz így bőven elég volt. Egyébként ez a festék csak fehér színben kapható!
Íme az eredmény:


 Szerintem sokkal vidámabb és világosabb lett, de jön majd még a bútorok, a pult és a padló átvarázslása is :)








Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Konyhapult fóliázása

Padlólap festése - konyha, előszoba