Padlólap festése - konyha, előszoba

A padlófestésről azt mondják, hogy nem hosszú távú megoldás. Szerintem egy teljes felújítás sem az, mivel az ember bármikor megunhatja... viszont sokkal drágább, mint a festés. Én a festés mellett döntöttem, elsősorban azért, mert kihívásnak éreztem, másodsorban a költségek csökkentése miatt. Ezenkívül így sokkal egyedibb lett a padlónk :)


A kiindulási állapot:



Két menetben csináltam, először csak a konyha és az előszoba egyik felét, hogy amíg szárad, tudjunk hol közlekedni, majd amikor teljesen kész volt, a másik felét is.



Először is alaposan feltakarítottam, majd a szélek korberagasztása után következett egy réteg Harzo T-16. Viszonylag vastagon vittem fel, a szokásos módon: közökben ecset, lapokon henger.


Ez az alapozó (tapadóhíd) viszonylag gyorsan szárad, mire a végére értem, az eleje már megszáradt. Ennek ellenére kivártam a 4 óra előírt száradási időt. Ezután jött a festés, amit ma már máshogy csinálnék...

Mivel szerettem volna elkerülni a túl sok réteget ezáltal a megnyúlt elkészülési időt, olyan festéket vettem, amit a gyártó szerint nem kell lakkozni: OBI padlófestéket. Mivel stencilezni szerettem volna, két színt választottam. Ehhez kértük az eladók segítségét, akik szokás szerint nem igazán voltak otthon a témában, viszont mi hittünk nekik, és egy nagy kiszerelésű szürke és egy kisebb fehér padlófestékkel tértünk haza. Itthon vettük csak észre, hogy a fehér nem padlófesték, hanem padlóbevonat, és mint olyan nem vízbázisú, ráadásul  a teljes száradási ideje is több, 1 hét. (A padlófestéké 3 nap.)

Vissza akartam vinni, mondván, hogy végeztem az oldószeres festékekkel egy életre a csempefestés projekt után. Kiderült, fehér színből nincs padlófesték, ezért adtak bevonatot. Mivel mindenképpen fehér volt az elképzelésem, feladtam, gondoltam, lesz ami lesz, kibírok még egy oldószeres projektet. Megbántam...

A festékkel meg voltam elégedve, a színét a párom választotta, ez annyira nem tetszett, világosabbat szerettem volna, de gyakorolni kell a kompromisszumokat :) Nagyon gyorsan száradt, még úgy is, hogy viszonylag vastagon fel kellett vinni, hogy megfelelően fedjen. Amint száraz volt, már lehetett is rajta gyalogolni (zokniban próbáltuk), nem látszott meg rajta. Szaga sem igazán volt, lévén vizes bázisú. Két réteg kellett belőle, ehhez kivártam a 12 óra száradási időt, de mivel járható volt, így ez nem jelentett problémát.


A festéket is az alapozóval megegyező módon vittem fel, ecset és szivacshenger segítségével. A kispárna térdvédelemül szolgált :)



A konyhához és az előszobához két különböző stencilt választottam - szerencsére, mivel nem bírták túl jól a strapát, feltehetően a rossz festékválasztás miatt. 

A stencilezésről lesz egy külön bejegyzés, de addig is röviden:

Olyan stencilt választottam, aminek a mérete (a minta mérete) megegyezett a járólap méretével. A stencilt széles maszkolószalaggal rögzítettem minden oldalán. Emiatt átlóban festettem minden második járólapot, hogy ne kenjem el a már kész mintát. A maradékot csak másnap, száradás után fejeztem be.




Szivacshengert használtam, kevés festékkel, éppen, hogy csak legyen rajta. Óvatosan próbálva, hogy nehogy sok legyen, a végén már elég erősen rá kell nyomni, hogy fogjon, de nem szabad több festékkel dolgozni, mert megfolyik. 

Ideális esetben a stencilt néhány minta felfestése után le kellene mosni, ezt most az oldószeres festék miatt kihagytam. Így több helyen megfolyt a festék, és valószínűleg emiatt tört le egy-két kisebb darab a stencilből, mivel egy idő után sűrű ragacsos masszát alkot a festék rajta. 

A bevonat egyébként igen erős szagú volt, lévén január, nehézkes volt a szellőztetés (bár szerencsére enyhe volt az idő). Felületszáraz kb. fél nap múlva volt, egy nappal később már lehetett rajta járkálni. Bútort tologatni rajta csak az egy hét letelte után mertünk. Gumikesztyű és maszk, valamint erős szellőztetés mindenféleképpen ajánlott használatakor.

Tehát ezekből az okokból kifolyólag legközelebb mindenképpen vizes bázisú festéket és/vagy lakkozást fogok választani. Az eredmény így is látványos, azonban közelről látszanak a hibák. Strapabíróságról remélem, hogy néhány év múlva pozitívan számolhatok be. 

Íme az eredmény az előszobában:


És a konyhában:




További fázisképek:





Megjegyzések

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Konyhapult fóliázása

Csempefestés