Konyhabútor festése




Nem szeretem a sötétkéket :) A Mömaxban nézelődve láttam meg egy konyhabútort, ami nagyon tetszett, felül sötétkék volt, alul pedig bézs. Úgy gondoltam, alulra jobban megy a sötét, így gondolatban már meg is cseréltem, a bézs helyett pedig végül szürke lett (pedig azt sem szeretem, de ez a szín nagyon bejön).

Eredetileg egy másik kék Annie Sloan krétafestéket akartam rendelni, a párom beszélt rá a Napoleonic Blue-ra, ami elég komoly, sötét elegáns szín. A szürke pedig a Paris Grey lett, nagyon szép puha világos szürke szín. 

Ez volt a kiindulási állapot:


Először is leszereltem az ajtó lapokat és kiszedtem a fiókokat. A párom segítségével leszedtük a felső szekrényeket, mert ezeknek az oldala, alja és teteje is festve lesz. Lecsavaroztam a fogantyúkat, ezután alaposan letisztítottam őket mosószeres, ecetes vízzel.


Már majdnem nekiestem a festésnek, amikor az egyik csoportban láttam egy bejegyzést, ahol valaki plusz díszléceket tervezett a konyhaszekrényére ragasztani és bár sosem láttam a végeredményt, az ötlet annyira megtetszett, hogy nem hagyott nyugodni. 

Találtam egy kis közeli faáru boltot (Szeged, Debreceni utca), ahol mindenféle lécek vannak, lemértem mennyi kell és megvettem. Sajnos az autó épp nem volt itthon, de nem bírtam ki, így eltoltam biciklivel :)



5 cm széles fél cm vastag léceket vettem. Újra méregettem, ezúttal volt hozzá segítségem is :)


Ezután kézifűrésszel elvágtam őket és durva csiszolópapírral megcsiszoltam a vágás helyén.


Pattex Fix Stukkó ragasztóval kentem be a léceket és így ragasztottam az ajtókra és a fiókokra. Nagyon jól ragad, kb. 10 perc után, addig még lehet korrigálni, de már akkor is tart. Könnyű vele dolgozni, főleg, ha az ember nem felejt el kinyomópisztolyt venni hozzá (mint én először, mehettem megint az OBI-ba...).




Először azt hittem, egy nap alatt meglesz az egész, de később kiderült, hogy kb. minden egyes munkafolyamat egy napot vett igénybe, így eléggé elhúzódott a projekt. Persze nem reggeltől estig csináltam, de a száradási időket is be kellett tartani. Volt, ahol nem illeszkedett tökéletesen a díszléc, itt fakittel javítottam ki, majd csiszoltam.



Amikor végre az összes ajtó és fiók készen volt, jöhetett az alapozás. A fa léceket lekentem Pentart Primer-rel, bár ez nem lett volna feltétlen szükséges, de nem akartam, hogy túl sok festéket szívjon be a fa, vagy esetleg később átüssön a színe (főleg a világos szürke részeken). 



Ez gyorsan megvolt, ezután végre jöhetett a festés! :) Közepes méretű ecsetet használtam, és végülis csak egy rétegben vittem fel a kék festéket, így is jól fedett. A szürkéből viszont kettőt kentem.








Száradás után jött a wax, amit először ecsettel vittem fel vékonyan, majd tiszta ronggyal áttöröltem, hogy ne maradjon rajta felesleg.


Végül új lyukakat fúrtam a fogantyúknak, mivel a régihez egy lyuk kellett középre, az újhoz pedig kettő oldalt. Amikor ez megvolt, becsavaroztam az új fogantyúkat és felraktam az ajtókat. Ennek beállítása nem annyira egyszerű, főleg annak aki még nem csinált ilyet. Én is az interneten találtam hozzá egy kis segítséget.


A kész ajtók a helyükön:



És a végeredmény (itt már kész a fal, a padló és a pult is) - előtte-utána képek:




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Konyhapult fóliázása

Padlólap festése - konyha, előszoba

Csempefestés