Sámlifelújítás

Ez tulajdonképpen nem is igazi felújítás, mivel a sámli új volt, illetve már néhány éve ott porosodott a folyosón, de nem volt használva sosem. Mindenesetre túl unalmasnak találtam a fa kinézetét, és találtam is otthon egy szimpatikus mintát, így gyorsan lefestettem és decoupage technikával díszítettem.




Az "Előtte" kép kicsit csalás, mert már elkezdtem festeni az alját, amikor eszembe jutott, hogy le kellene fényképeznem. Mivel korábban nem volt festve, nem használtam alapozót, csak lefestettem 2 rétegben Pentart Decor Soft festékkel. Ez a festék hobbi boltokban szinte bárhol kapható.




A tetejét a világosabb színnel festettem, ami jó alapot ad a szalvétának. A fiókra mindenhol a világos szín került, belülre is, de a gombját kihagytam, nem festettem.
 A sámli tetejére elég volt 1 réteg festék, és a szalvéta kiválasztása és száradás után jöhetett a ragasztó. Ezt a mintát választottam:




A decoupage technikához először az alapfelületet kentem le 1 vékony réteg ragasztóval. Itt is a Pentart Decoupage ragasztóját használtam. Ecsettel kentem el, majd óvatosan ráhelyeztem a szalvétát, melynek előzetesen eltávolítottam a 2 alsó rétegét. (Ez nagyon fontos mozzanat!) A közepétől kifelé haladva óvatosan rásimítottam a szalvétát a felületre a száraz ecset segítségével. Ezután szintén nagyon óvatosan jöhet a másik réteg ragasztó, ezúttal a szalvétára. Figyelni kell, hogy ne kenjünk rá túl sokat, különben elázik, és az ecset elszakítja az anyagot. Ha túl keveset teszünk rá, akkor pedig nem fog odatapadni. Nem szabad, hogy buborékos legyen, vagy gyűrött, bár ez utóbbi nem túl zavaró, sok esetben illik is a régies stílushoz. Arra is ügyeljünk, hogy nedvesség hatására a szalvéta kissé nyúlik, így lehet, hogy elmozdul a mintánk, illetve az előre kimért méret nem fog passzolni.



Itt nem kellett méretre vágni a szalvétát, mert pont akkora volt, mint a felület, viszont középen ketté vágtam, hogy helyet hagynak a lyuknak. A két kimaradt oldalra a szalvéta másik részéből vágtam ki 1-1 odaillő darabot. Az ív miatt kicsit igazítani kellett, ez felragasztás után is megtörténhet ollóval, mielőtt még megszárad a ragasztó.Ugyanez a művelet a fióknál is, itt is kellett kicsit szabni.


Jól mutat a fiók elején a szalvéta fiókos része, fiókban fiók :) A minta fiók gombjainak színe hasonló az igazi fiók gombéhoz. Ezzel tulajdonképpen kész is vagyunk a munka nehezével, néhány óra múlva jöhet még egy réteg ragasztó, de ez el is hagyható, ha egyébként is lakkozzuk a felületet. Én még 2 réteg OBI vizesbázisú bútor lakkal kentem le, hogy bírja a strapát, de bármilyen vizes bázisú lakk megteszi, akár a Pentart is. Kész 😊




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Konyhapult fóliázása

Padlólap festése - konyha, előszoba

Csempefestés